پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1580
-
الف
+

نگاهی به کارنامه هنری بازیگر «در پناه تو»

به مناسبت پخش «در پناه تو» نگاهی به کارنامه هنری "لعیا زنگنه" بازیگر این سریال انداخته‌ایم.

به مناسبت پخش سریال «در پناه تو» نگاهی به کارنامه حرفه‌ای "لعیا زنگنه" بازیگر این سریال انداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، سال 1374 لعیا زنگنه به واسطه بازی در نقش‌ اصلی سریال «در پناه تو» به شهرت زیادی دست پیدا کرد و از همان موقع پیش‌بینی می‌شد آینده کاریِ خوبی در انتظارش باشد.

لعیا زنگنه بلافاصله بعد از «در پناه تو» پایش به سینما باز شد و سال 1375 نقش اصلی فیلم «راز مینا» را به کارگردانی عباس رافعی بازی کرد. بعد از آن در سریال «در قلب من» باز هم با زنده‌یاد حمید لبخنده همراه شد. او در این سریال هم یکی از نقش‌های اصلی را داشت و باز هم مورد توجه قرار گرفت. زنگنه دو سال بعد با سریال «تولدی دیگر» داریوش فرهنگ مجددا به تلویزیون برگشت. نقش مادری که بعد از آتش‌سوزی با چهره‌ای دیگر نزد فرزندانش برمی‌گشت تا زندگی جدیدی را تجربه کند، در آن دوره محبوبیت دیگری را برای زنگنه رقم زد.

سال 1379 به یکی از بازیگران پرکار سینما تبدیل شد. در این سال سه فیلم «تکیه بر باد»، «شیفته» و «رنگ شب» را بازی کرد. سال 1380 علاوه بر بازی در سریال «باران عشق» در سینما هم با «مزاحم» و «هفت‌ترانه» همچنان پرکاری‌اش را حفظ کرد.

در دهه هشتاد تعداد آثارش کاهش پیدا کرد. «رئیس» و «حکم» به کارگردانی مسعود کیمیایی از مهم‌ترین کارهایش در این دهه بودند و در تلویزیون هم با «مدار صفر درجه» و «اغما» که دو سریال پرمخاطب آن دوران بودند به میدان آمد.

در دهه نود از جایگاه دختری جوان و جذاب فاصله گرفت و در نقش‌های زنی میانسال یا مادر یک فرزند جوان حضور پیدا کرد. در سینما انتخاب‌های موفق چندانی نداشت و در تلویزیون با سریال‌هایی مثل «مادرانه»، «پشت بام تهران» و «برادر جان» موفق ظاهر شد، اما در هیچ‌کدام از آثارش در طول این 27 سال نتوانست موفقیت «در پناه تو» را تکرار کند.

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش جدید شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر